Kemut Sedap

Nama aku salim. Aku ni keje sebagai driver kat sebuah syarikat pengangkutan di sebuah negeri P. Kisah ni berlaku waktu aku mula2 masuk keje kat tempat aku keje sekarang ni. Kat tempat keje aku ni adalah 4 orang pekerja wanita, yang lain semua lelaki. Dalam 4 orang ni adalah sorang pekerja wanita ni yang aku minat sangat. Nama dia Ina. Ina ni dari segi pewatakan dia nampak kasar sikit. tapi bila melihat pada lirikan matanya, ternyata dia seorang gadis yang manja dan ayu. Mungkin sikap dia yang kasar itu terpaksa dia buat – buat memandangkan ina ni keje di kalangan lelaki. So kenalah tegas sikit.

Pada awal perkenalan, antara aku ngan dia hanya sekadar orang atasan ngan orang bawahan. kira dia ni macam ketua akulah. Sebab dia yang mengatur jadual kerja aku sebagai pemandu. Nak dijadikan cerita, pada suatu malam tu, ina terpaksa keje syif malam menggantikan sorang staff lelaki yang bercuti. Kira – kira jam 2 pagi, aku menerima panggilan dari dia untuk memulakan perjalanan aku ke destinasi yang sepatutnya. Aku sampai ke pejabat tu kira – kira jam 2.30 pagi. Waktu tu aku lihat dia keseorangan. Sementara menunggu lori sampai, aku bersembang dengannya. Entah mengapa pada malam itu kurasakan terlalu hampir dengannya. Segala masalahku kuceritakan pada dia. Dan dia setia mendengar segala masalahku dan sentiasa memberi peransang kepadaku.

Dalam kerancakan kami bersembang, ina menerima panggilan daripada seorang pemandu berkenaan kerosakan kenderaan sewaktu hendak datang bertugas. Oleh kerana tempat kejadian tidak jauh lebih kurang 20km, ina mengajak aku menemani dia ke tempat kejadian. Dalam perjalanan tu, aku melihat ina macam betul2 mengantuk, so aku suruhlah dia tido. Sambil memandu, aku memerhatikan setiap raut wajahnya, ternyata dia gadis yang ayu sekali. Aku pun tidak tahu mengapa, aku dapat rasakan bahawa hatiku mula terpaut padanya. Aku memberanikan diri memegang tangannya. Dia terperanjap dan melarang aku berbuat demikian. Aku nyatakan pada dia, aku berbuat begitu kerana aku mengantuk.